2010-12-26

Ännu en jul...

... har snabbt dragit förbi. Julen blev inte riktigt som vi hade tänkt oss i år. Planen var att åka till Gotland men mitt tandkaos och blödande eruptionscystor i kombination med ovädersvarningar gjorde att vi valde att avboka resan. Tänk vilken mardröm att sitta insnöad i Ljugarn ifall situationen blir akut? Nej tack - bäst att stå över.

Den avbokade resan resulterade också i att vår nattassistans uteblev. Vi hade tur att kunna få hjälp ett par nätter men i övrigt har mamma och pappa fått dra ett tungt lass. Vetskapen om att inte få sova på natten gör tillvaron en aning isolerad. Mamma och pappa går i skift och pratar mest om hur nätterna ska delas upp. Vem ska sova när? Hur gör vi? Typiskt trist!

Hur som helst.. med facit i hand så har vi haft en jättemysig julhelg. Mormor och morfar kom hit istället och vi har haft några jättefina dagar tillsammans. Med god mat, längdskidor, många kramar och fina julklappar. Jag är så glad och tacksam för allt det fina som helgen har bjudit. Julen i år har inte varit den bästa för oss men det spelar egentligen ingen roll för vi har varit här tillsammans. Och jag fick vara med i år igen! Trötta men välmående.

God fortsättning till er från mig!


Jag i min nya fina prinsessklänning som morfar köpt.

3 kommentarer:

Paula sa...

God fortsättning lilla gumman, eller prinsessan menar jag ;) - En sån fin prinsessa!

Vad synd att det inte blev som ni tänkt i jul, men det var klokt av mamma o pappa att stanna kvar på den här lilla ön i allt snökaos. Och oavsett ö så har ni fått vara tillsammans ännu en jul och det är såklart det enda som verkligen betyder något, som din mamma så fint skriver.

Många kramar till er från mig

Anonym sa...

Låter som en härlig julhelg ändå, och vad bra att mormor och morfar kunde komma hit till Stockholm istället! Sån härlig bild med Freja och den lilla bebisen. Ser ut som att båda njuter av varandras närhet och sällskap. Och Freja som prinsessa, vilken sötnos!

kramar Hanna Helsing

Dessi sa...

God fortsättning till hela familjen. Så oerhört söt du är i klänningen vännen! Vi skålade för dig under julmiddagen, för Viveca ringde på juldagen hem till nickas mamma när vi alla satt till bords och då började vi prata om dig. Hela fam hälsar så gott! Stor kram till er alla, härligt med fest förresten.. Själv somnade jag kl halv elva.. Dessi