2010-03-02

Min nya coola höris

Idag var jag och pappa på hörselhabiliteringen på Rosenlunds sjukhus. Det har varit en massa strul med min tekniska utrustning så det var verkligen dags för en ordentlig genomkörare. Med oss tog vi mina hörapparater, hörselslingan, CI-apparaten och alla dess tillbehör. Det mesta krånglar lite så det är lika bra att få hjälp med att kolla allt av proffsen. Det är inte så lätt att själva hålla koll på allt. Tänk ifall mamma och pappa missar något vilket då gör att jag inte hör som jag ska. Gud förbjude...

När vi kom fick jag direkt en överraskning av Monica... jag fick en ny hörapparat. Så himla cool. Rosa metallic, liten och behändig, lättare att förstå sig på, svårare att missförstå.
:-)
Jag blev jätteglad. Den är sprillans ny, har bara funnits några veckor på marknaden. Jätteskoj!

Sen gjorde Monica nya avgjutningar av mina söta, små öron till propparna. Hoppas att dom blir lyckade så att hörapparaten kan sitta som en smäck. Det tjuter nämligen mindre då och det är himla skönt att slippa.

Resten av utrustningen då... JO, den lämnade vi hos teknikern. Han behöll allt för att kolla igenom riktigt riktigt noggrannt och så lovade han att köra hem det till mig imorgon. WOW!!! Underbart, vilken fin-fin service jag fick idag. Tack, tack, tack!

3 kommentarer:

Karro sa...

Vilken cool färg kommer passa Freja perfekt!! Får vi verkligen hoppas kanske jag skall lägga till... Kramar

Paula sa...

Tänker på dig Freja. Kramar

dessi sa...

Hej på er,
hoppas att ni mår bra och kan vara ute i vårsolen lite grann.

Vill bara tipsa om en blogg som är fin(bra)..inte så starkt och underbar som din. Det finns inte någon som kan konkurrera m din, eftersom vi får följa och ta del av finste finaste freja.

Men denna är fin att följa och läsvärd!
http://www.hejaabbe.com/

kram Dessi