2010-01-11

Dr. Nora Nilsson

Så heter hon. Min nya - helt suveräna - doktor på Lidingö sjukhus. Idag var jag på återbesök och det gick jättebra. Hon lyssnade på mina lungor och dom lät jättefina sa hon. Vi ska fortsätta ytterligare någon vecka med medicinerna för att trappa ner.

Istället blev det mamma som fick medicin av doktorn. Mamma har varit sjuk lika länge som jag och precis samma lika symptom. Men eftersom mamma ska åka på semester på lördag så börjar hon bli orolig att det inte ska gå över tills dess. Trist för mamma att behöva vara sjuk när hon äntligen ska få koppla av lite. Som tur var så förbarmade sig dr. Nilsson över mamma också och med sig fick hon ett recept på en Symbicort turbohaler. Förhoppningsvis kommer mammas behandling att vara lika effektiv som min.

Dyr som attans var den dock... 630 kr!!! Synd att vi inte kunde utnyttja mitt högkostnadsskydd.
;-)

Inga kommentarer: