2009-10-12

Ortoser

Idag har jag varit på Olmed Ortopediska vid S:t Görans sjukhus för att gipsa avgjutningar av mina fina små fötter. Jag skall nämligen få s.k. ortoser. En ortos är som en slags plastsandal som hjälper till att korrigera, stabilisera och stödja vid olika felställningar eller funktionsnedsättningar. Jag har en stark tendens att vilja sträcka mina fötter hela tiden - jag flexar aldrig mina fötter. Det är inte alls bra och därför ska jag få hjälp med detta nu. Att flexa fötterna är inte alls roligt och därför var det ganska jobbigt att göra avgjutningen idag. Men trots att jag tyckte att det var pest så var jag ändå väldigt duktig - som alltid! Dessutom fick jag värsta JamesBondprylen - värmestrumpor. Jättehäftigt - små strumpor med värmeslingor i. Jag fryser nämligen väldigt ofta om fötterna. Eftersom jag inte kan röra mig speciellt mycket i kombination och inte heller kunna göra mig förstådd så är det lätt hänt att förfrysa fötterna. Nu är batterierna på laddning - imorgon skall vi prova hur det känns. Spännande! Vilken underbar uppfinning. Och vilken tur för mig att jag har fått ett par sådana.

:-)

4 kommentarer:

jonna sa...

Vilka läckra strumpor såna vill jag oxå ha när det e kallt...

Sara K sa...

Du är duktig du Freja! Snacka om proffs på alla obehagliga undersökningar och ingrepp som finns! Bravo! Och finns strumprona i stl 39?? Är också alltid kall om tassarna... Ses om drygt en vecka!! Kram på er alla från ett kallt England!

Katarina sa...

Vilka härliga strumpor, jag håller med Sara och vill också ha ett par i storlek 39! :)

Anonym sa...

Du är en sån kämpe kära fina Freja! Det kommer att bli toppenskönt för dina söta små fötter det där :)/Kram Paula