2009-10-22

Nya blodprover

Sköterskan från Q82 ringde oss ikväll och sa att doktorn vill ta flera blodprover. Koagulationsprover för att närmare undersöka min blödningsbenägenhet. Proverna kan inte vänta till imorgon - de måste tas ikväll. Nästa punkt på schemat blev alltså kvällsutflykt till ALB.

Det är inte roligt att vakna ur skön sömn genom att få en kanyl i foten - det kan jag intyga. Men det gick bra. En luttrad och duktig sköterska från BIVA (barnintensiven) kom upp och tog proverna på mig. Första sticket misslyckades men det andra satt som en smäck. Skönt!

4 kommentarer:

Paula sa...

Söta tappra Freja, hoppas du får sova gott nu. Kram Paula

dessi sa...

Hjärtat, jag är så varm i mitt hjärta efter att fått träffa dig idag. Ett fint möte oss emellan :-)Hoppas du kan sova gott, tänker på dig.
puss och kram Dessi

Sara K sa...

Ni är så duktiga allihop!

Anonym sa...

Hej lilla söta Freja!

Nu har jag uppdaterat mig om hur du mår, det var ett tag sen sist, tråkigt att höra att du haft det så jobbigt, hoppas du snart ska må bättre, tänker på dig och din mamma och pappa! Kram från Cilla!