2009-10-20

Inlagda på Q82

Ögonläkaren svarade snabbt och bekräftade att den röda fläcken är en rund blödning i ögats bindehinna. Dock ofarlig för ögat. Hon skrev också att om det finns blödningar i huden också, så kan det tyda på en ökad blödningsbenägenhet. Mindre bra.

Min PAL (patientansvarige läkare) Helgi hörde märkligt nog inte av sig. Suck! Efter dagens timmar på dagis fick mamma och pappa en skarp tillsägelse av personalen att åka in med mig till sjukhuset. Jag får inte vara på dagis om jag mår så här. Skrik, skrik, skrik! Då ringde vi och fick äntligen tag i Helgi som också tyckte att vi skulle åka in.

Det var bra att dom sa till. Vi är så luttrade av alla sjukhusvistelser att vi ibland drar oss för att åka in - när vi egentligen borde ha en oerhört låg tröskel för att söka hjälp. Konstigt hur det kan bli...

Hur som helst, vi åkte in till akuten och nu är vi inlagda på min "hemavdelning" Q82. Vi har gjort ultraljud på buken, tagit urinprov, diverse blodprover och andra undersökningar. Inga svar har vi fått. Det får vi troligtvis på läkarronden imorgon förmiddag. Det är så det brukar gå till. Håll tummarna för en lugn natt för på sjukhuset har mamma och pappa ingen hjälp av nattassistenten som jag har när vi är hemma. Pappa och jag sover på sjukhuset - mamma måste åka hem. Bara 1 förälder får stanna.

5 kommentarer:

dessi sa...

lilla vån. hoppas du mår bättre idag, och att alla prover kan ge några svar. håller tummar och skickar mina tankar och krafter till er. kram dessi

Sara K sa...

Vilka äventyr! Skönt att höra att ni nu är i trygga händer. Förhoppningsvis får ni någon förklaring till att du mår så här och förhoppningsvis är det något som är lätt att åtgärda och inte är allvarligt. Håller tummarna! Hoppas på att få träffa dig på fredag och att du mår mycket bättre då. Och att ni fick sova i natt. Stora kramar till er alla!

Paula sa...

Freja, hoppas att du o pappa fick sova inatt. Det känns bra o tryggt att ni är där nu, hoppas nu att ni kan få svar på alla mamma o pappas frågor.. Tänker på dig/er! /Kram Paula

Zoey sa...

Fina Freja, hoppas du mår bättre idag... Kram Z

Jonna sa...

Skönt att ni e i trygga händer. Tänker dock på er alla tre! Kramiz