2008-08-15

Näthinnesjukdom

Ögondoktorn tittade på mina ögon, lyste med ficklampan och visade svart-vita mönster. Av mönstret såg jag ingenting, men ljuset tror jag ta mig tusan att jag såg. Jag hade, precis som sist, mycket tydliga pupillreaktioner när hon lyste mig i ögonen.

Undersökningen av min näthinna visade idag att mina ögon är sjuka. I Zellwegers sjukdomsbild ingår ofta olika näthinnesjukdomar. Förra undersökningen som gjordes förra hösten visade inget fel på ögat. Det gjorde däremot undersökningen idag.
:-(
Som vanligt inga roliga besked från läkarna. Tyvärr får de sällan tillfälle att göra oss glada. Doktorn trodde dock inte att min syn har försämrats sedan sist - det måste vi vara glada för. Vi hoppas ju innerligt på det motsatta... sålänge inte synen blir sämre så har vi något att hoppas på. Pyttelite syn är så mycket bättre än att vara blind.

Inga kommentarer: