2008-08-20

Min nya leklåda


Min gotländska sjukgymnast Gunnel gav mamma tipset att göra ett "babygym" i form av en låda. En låda i playwood blir rena rama resonanslådan och i den kan man göra värsta mysiga lilla rummet. Toppen för mig som hör och ser dåligt.

Efter vårt möte med sjukgymnasten gick mamma hem till mormor och morfar, presenterade idén och frågade om kanske morfar kan bygga en låda. Hmmmmmm... vänta lite sa mormor och försvann iväg... och kom tillbaka med en färdig liten kista - morfars kakellåda. "Den här kanske kan passa"? sa mormor. "Jomenvisst den ska vi genast testa" sa mamma. Frågan om den skulle vara för liten eller ej var det största frågetecknet. Icke, den passar ju perfekt för mig. Precis lagom stor! Det är lustigt. Mormor och morfar har alltid allting. Det spelar ingen roll vad man frågar efter, det finns alltid en lösning till problemet. Om det så handlar om en kylbänk till pappa, textilprylar till mamma eller en leklåda till mig spelar ingen roll. I mormor och morfars förråd finns allt du behöver. Dom är MacGyver x 1000.
:-)
Sorry morfar, där rök den, du får hitta en ny kakellåda. Nu skall min nya leklåda kläs med tyg på sidorna. I taket ska små roliga leksaker hängas och kanske några hål borras. Hålen kommer att ge fina ljuseffekter. Och så ska vi sätta en ljusslinga inne i lådan som kan ge extra intryck när det är mörkt. Det kommer att bli underbart bra. Tack Gunnel för ditt fina tips. Och tack mormor för att du har så grym koll på vart du och morfar har alla bra-å-ha-grejer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va fin! Vem har gjort den snygga? Har ni lagt in ljudslingan? Du såg ut att gilla den i alla fall.

Anonym sa...

Super!!! :-)

Moster malin

Anonym sa...

Vilken fin låda! Verkar supermysigt därinne! Kram Lisa