2012-04-16

Nefrologen

Idag har jag varit på återbesök hos Nefrologen - doktorn som kan allt om njurar. Perfekt tajming med tanke på mina återkommande urinvägsinfektioner. Mamma och pappa hade på känn att jag har en ny infektion på G (fjärde i raden) så vi tog med oss ett urinprov. Mycket riktigt visade urinstickan 2+ på leukocyter. Jag tog sista dosen antibiotika i lördags, det går verkligen fort för bacillerna att återhämta sig och attackera på nytt. Provet är nu skickat på odling. Den här gången ska vi vänta på odlingssvaret innan vi börjar behandla. Vi får hoppas att KS Lab till skillnad från labbet på Visby Lasarett inte slänger inkommande urinprover.

Som vanligt fick vi träffa en helt ny doktor. Jobbigt förstås men som tur var verkade hon vara riktigt bra. Doktorn funderar på ifall mina problem kan bero på att nerver har kommit i kläm. Vi berättade då för henne om en liten liten skreva jag har i ryggslutet. En skreva alltid funnits där men som ingen har brytt sig om. Precis en sådan var vad hon letade efter så nu vill doktorn göra en röntgen på min rygg.

Inga kommentarer: