2011-12-08

Ciproxin

Natten till idag var hemsk. Jag mådde väldigt dåligt, krampade, kräktes och tappade andan om vartannat. Febern började också att stiga vid femtiden. Min nattassistent som är superduktig och mycket erfaren (barnsjuksköterska dessutom) blev rejält orolig för mig. Jag har nämligen blivit väldigt rosslig (trots 10 inhalationer dagligen med koksalt, Pulmicort och Ventolin varvat med varandra) vilket såklart gör oss väldigt oroliga för lunginflammation. Lunginflammation är nog det som gör oss allra mest rädda. Och blodförgiftning - vilket en långt gången UVI kan utvecklas till.

Som tur var visade resistensbestämningen att bacillen är känslig för den antibiotika som sattes in igår kväll. Ciproxin heter den. Så nu slipper jag nålstick och jag slipper sjukhus. Tjohooo... Ciproxin är även mycket effektivt mot infektioner i luftvägarna så vi hoppas att den ska råda bot på alla mina bekymmer.

Nu får vi hålla tummarna för att det vänder och för att jag tål medicinen.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vi håller tummarna!
Laura + famij

Paula sa...

Lilla gumman. Jag håller tummarna hårt hårt hårt! Många kramar till er.

Anonym sa...

Uschanimej vilken pärs! Jag håller också tummarna för att det ska vända nu.

Kram från Camilla i Uppsala

Dessi sa...

Vännen, här hemma håller vi tummar oxå! Låter som medicinen kan hjälpa! Hoppas verkligen det, stora stora kramen.

Katarina sa...

Skickar många krya på dig-tankar och kramar till er! Hoppas du får en god natts sömn och vaknar pigg imorgon. Kram till er!

Jonna sa...

Underbara Freja o Rara föräldrar! Lycka till jag håller tummarna för att det vänder nu...

Tove sa...

Tänker på er massor. Hoppas ni får en bra helg tillsammans. Varm kram till er alla tre.

Tove sa...

Tänker på er massor. Hoppas ni får en bra helg tillsammans. Varm kram till er alla tre.

daniel sa...

Vi håller tummarna!
Kram
Daniel och Vala