2009-11-04

Min kompis Jackson

Så äntligen dags för resans absoluta höjdpunkt - mötet med min kompis Jackson och hans föräldrar Angie och Travis. Så roligt att äntligen få träffas igen. Vi gick promenad och sedan satt vi på en härlig båt och pratade i Barcelonas storna marina Port Vell. Väldigt skoj och trevligt!

Jackson är mycket starkare än vad jag är och han har lärt sig att göra en massa saker. Han kan hålla huvudet själv. Han kan sitta. Han kan klappa händerna. Han kan t.o.m. stå med hjälp. WOW! Jag kallar honom Hulken. På bilden ovan leker Jackson "klappa-på-bordet-leken" med mamma. Himla rolig lek.
Jackson ser bättre än vad jag gör och synen har tills nu varit hans stora sinne. Tyvärr har sjukdomen börjat att ta synen ifrån honom. Väldigt sorgligt! På bilden nedan känner han på pappas ansikte. Han funderar säkert över hur han ser ut. Jackson tycker mycket om min pappa - precis som jag.
Jackson visar lite partytrick. Går några steg med hjälp från pappa Jakob och pappa Travis.
Jacksons bästa leksak - mobiltelefonen.
Här har jag äntligen vaknat efter lååååååång tupplur i vagnen. Myser med mamma.

4 kommentarer:

Karro sa...

Freja: Se till att njuta av värmen och din mysiga kompis nere i Barcelona. Här hemma har det blivit kallt kallt kallt. Vad bra det såg ut med den fina stolen på flyget. Hoppas du skall sitta lika skönt på vägen hem igen. Malte springer i dagarna omkring på dagis och petar och är nyfiken på alla saker precis som han gör med dina fina leksaker. Vi har pratat så mycket om ditt mysiga rum sedan vi såg det sist.

Kramar till hela familjen!

Jonna sa...

Vilket charmtroll din kompis verkar vara. Vad kanon att du fick egen plats med din stol på flyget. Må så gott

Dessi sa...

Hej freja,
vilka fina kort, så härligt att få "följa" med dig på alla dina äventyr. Roligt att träffa din kompis, han ser snäll ut :)
Du är bäst som klarar alla provtagningar, själv tog jag vacc spruta häromdagen och det var jobbigt efteråt - tänk vad du är duktig som klarar allt så fint.
Hoppas ni får en bra fortsättning på resan.
kram Dessi

Anonym sa...

Freja, vilka underbara kort. Tänker på dig och hoppas du får fina dagar med mamma o pappa. Kram Paula