2009-11-23

Hörselkliniken

Idag har jag varit på hörselkliniken också. Hörseldoktorn tittade in i mina öron - jättefina och inget att anmärka på... synd bara att dom inte funkar så bra. Sen träffade jag träffade audionomen som gjorde både avtryck till nya proppar och hörseltest. Min hörsel var lika usel som vanligt och det var lika svårt som alltid att göra någon form av uppskattning utav den. Och som vanligt var ingenting bättre utan sämre.

Efter att detta konstaterats programmerade audionomen om min hörapparat. Hon ökade dom mörka tonerna en del och sänkte diskanten. Förstärkningen av dom höga frekvenserna gör nämligen att hörapparaten mycket känsligare - den tjuter lättare, högre och oftare. Med en minskning av diskanten så kan mammas och pappas värld kanske bli lite mindre "tjutig. Det vore skönt att slippa leva med ständig och högt låtande tinnitus.

1 kommentar:

Signe sa...

Vad fint du har gjort på bloggen Freja!

Hoppas det blir bättre ljud nu så det inte tjuter så mycket i dina fina öron!

Kram!