2009-03-09

CI aktivering

Idag har jag varit på CI-enheten på Huddinge sjukhus. Det var äntligen dags för att aktivera mitt nya cochleaimplantat. Vi har inte vågat hoppas för mycket, men det gick verkligen jättebra. Vilken grej! Jag hörde direkt och det var oerhört tydligt. Mina ögon blev stora som medicinbollar och jag blev alldeles lugn. Så förvånad jag blev - helt plötsligt hörde jag mamma och pappa prata med mig. Oj, vad jag lyssnade ordentligt. Sen hörde jag mamma sjunga en ramsa samtidigt som hon nöp mig i fingrarna. Är det så det ska vara? Så mycket roligare det blev då!

Det här tyckte jag verkligen om - att höra. Jag log flera gånger och jag började jollra lite smått. Nu ska vi långsamt, långsamt öka ljudet dag för dag. På onsdag ska vi tillbaka till sjukhuset.





























14 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart! Vi är jättelyckliga för din skull. Tack snälla Huddinge sjukhus för all hjälp. Många kramar från mormor och morfar.

Anonym sa...

åhh, vad kul Freja att du kan höra! Lycka till på din väg i ljud-djungeln! kram!

Anonym sa...

Freja,
vilken härlig nyhet! jag ler i från öra till öra. Det måste vara så fint för dig att få höra din kära mamma och pappa, vilken lycka :-)
Häftigt att du reagerade så starkt!
Skickar en stor glad kram, Dessi

Karro sa...

Vilka fantastiska nyheter! Grattis hela familjen Freja!

kramar

Anonym sa...

Fantastiskt lilla Freja! Vilken glädje för er alla tre! Jag är såååå lycklig för er skull/Kram Paula

Anonym sa...

Åhh vad roligt! Stor kram!

Anonym sa...

Åhh så underbart Freja! Vilken underbart positiv nyhet. Kram från oss

Anonym sa...

Älskade lilla Freja, jag blir rörd till tårar när jag läser om din dag. . . . Jag blir så glad. När vi ses nästa gång ska jag och Hugo sjunga "var bor du lilla råtta" för dig, det är vår favvo sång, och den vill vi lära dig såklart :-). Stor puss och kram från Zoey, Hugo och Fredrik.

Anonym sa...

Vad underbart att det funkar! Har tänkt så på er. Många kramar SARA

Anonym sa...

Vad roligt!!!! Hurra hurra hurra!!!!

Anonym sa...

HUUUURRAAAA!!!!

Peter sa...

Underbart kul! Stort grattis till er alla!
Kram
Peter

Anonym sa...

JIPPPIIIII!!
Fantastiskt Freja. Vill snart komma och prata i ditt öra. Berätta hemlisar och sjunga en trudelutt!
stor kram Lisa

Anonym sa...

Super roligt! Härligt glad jag blir o jag förstår om dina föräldrar e euforiska o inte vet vad de ska göra av sig.. Trollemor sången ska jag sjunga för dig nästa gång. Den sjöng jag även på Kristallen för dig. Så länge sen... Nu på måndag inviger nya avd 80 kl 15.30 av fru Reinfeldt.
Tack för att du finns o ger så mycket ödmjukhet till oss andra.