2008-02-28

Heldag i stan

Idag har jag, mamma och pappa varit i stan hela dagen. Vi har gjort en massa viktiga grejer.

Vi började med att ordna pass åt mig. Barcelona-resan blev så hastigt påkommen så då fick jag bara ett provosoriskt pass. Men nu har vi beställt ett riktigt så om en vecka kommer mitt nya.
:-)

Efter passpolisen åkte vi till Tittut en sväng. Där åt vi lunch och pratade med tanterna. Vi har nu bestämt att vi skall tillhöra måndagsgruppen och första lektimmen blir 17 mars. Det är lite som en öppen förskola kan man säga - för mammor, pappor och barn. Jättefina lokaler, här kommer jag att trivas.

Efter Tittut åkte vi till BVC där jag fick vägas och mätas (7870 gr tung och 69,7 cm lång) - och så jag fick mina första vaccinationer till mammas och pappas stora lättnad. Jag fick två vaccinationssprutor, en i vardera ben. Vaccination 1 är emot difteri, stelkramp, kikhosta, polio och sjukdomar orsakade av Haemophilus influenzae typ b (HiB). Vaccination 2 är emot pneumokocker och skyddar mot hjärnhinneinflammation, blodförgiftning och lunginflammation som orsakas av pneumokocker. Det gick lätt som en plätt - simpelt! Vi får väl se hur natten blir...

Efter vaccinationen åkte vi hem till Lidingö och gick en härlig promenad längs vattnet. Mysigt och gott med friska luften!

Nu skall vi äta middag och se en film.

Kram från oss

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul att ni att ni ska gå på Tittut o träffa Britt-Marie o massa andra barn o föräldrar. Härliga lokaler eller hur Freja?
En promenad i Lidngö får du ta med mig på sen, jag som aldrig varit där förrens du tog dit mig. Tack för det Freja, syns snart!