2009-07-20

Lamictal

Jag har mått ganska bra utan Keppra men kramperna har fortsatt. Ett sista försök är nu antiepileptikan Lamictal. Mamma och pappa hatar EP-mediciner, men samtidigt infinner sig en massiv ångest över att vi inte medicinerar. Tänk om hjärnan blir förstörd av alla kramper? Tänk om nästa medicin är lösningen?

Så i måndags började jag äta Lamictal men ännu har vi inte kunnat tyda någon positiv effekt. Det känns nästan som om jag krampar ännu mera med medicin (som vanligt). Vi får ge det lite mera tid innan vi utvärderar. Doktorn är på semester så honom får vi dryfta saken med senare. Neurologerna lär hur som helst inte veta vad dom ska råda oss till.

1 kommentar:

dessi sa...

hej älskade vän. Så svårt med alla dessa mediciner och deras olika effekter. det blir ju inte enklare av att läkare är på semester och andra inte vet.. du hap världens bästa föräldrar som kan mer än läkarna.. så tycker jag att det känns i alla fall. jag tänker ofta på dig och hoppas att ni har det härligt på gotland. vi är på västkusten, du får komma hit och hälsa på någon gång. hela fam halsar. kram dessi